Apie turbinas

Turbokompresorius – arba trumpiau „turbina“ –  dažnai šiuolaikiniuose varikliuose sutinkamas agregatas. Jis skirtas padidinti cilindrų užpildymo šviežiu oru koeficientą, kad būtų galima naudingiau išnaudoti esamą degimo kameros tūrį. Minėtas prietaisas suspaudžia į variklį tiekiamą orą ir suteikia galimybę esant reikalui įpurkšti daugiau kuro. Taip pakeliama variklio galia, jo naudingumo koeficientas, sumažinamas variklio dūmingumas.

Turbininiai varikliai naudoja variklio išmetamųjų dujų energiją turbinai sukti – žiūrėti paveikslėlį:

turbinos veikimo schema

Turbinos suspaustas oras – kaip ir visos spaudžiamos dujos – šyla, todėl dažnai yra naudojamas papildomas aušinimo radiatorius, vadinamas interkulerio radiatoriumi. Jis montuojamas tarp turbinos ir variklio tam, kad suspaustas ir įšilęs oras būtų ataušintas – taip dar labiau padidinant variklio užpildymą šviežiu oru.

Turbokompresorius – techniškai gan sudėtingas agregatas, nes jo detalėms tenka atlaikyti itin aukštą išmetamųjų dujų temperatūrą, labai aukštas apsukas (kartais iki 150-180 tūkst./ min), cheminius agresyvius išmetamųjų dujų junginius ir pan.

Turbinos gali išeiti iš rikiuotės dėl įvairių priežasčių, ir kartais net ir mažiausias sutrikimas gali turėti kritinių pasekmių. Dėl techninio turbinos sudėtingumo bei remontui reikalingų įrankių ir prietaisų – esant nekorektiškam turbinos darbui ar jai sugedus patariame kreiptis į specialistus.

Visais klausimais apie turbinų remontą ir jų teisingą eksploataciją maloniai prašome kreiptis:

Turbinų serviso vadovas Žymantas: +370-688-86898