Dažniausi turbinų gedimai

Dažniausiai pasitaikantys turbinų gedimai:

Trūkęs korpusas

skilęs turbinos korpusas

Pažeista šaltos pusės sparnuotė

pažeista turbinos sparnuotė

Pažeista šaltos pusės sparnuotė

pažeista turbinos sparnuotė

Sudilę slydimo guoliai:

išdilęs turbinos guolis

Išdilusi ašelė

išdilusi turbinos ašelė

Ašelės metalas pažeistas dėl
netinkamo tepimo/aušinimo

turbinos ašelė

Dabar jau ne vienoje transporto priemonėje sumontuotos turbinos, kurios suteikia automobiliui daugiau galios. Tačiau, kad jos veiktų sklandžiai, svarbu tinkamai jomis pasirūpinti. Atsiradus tam tikrų gedimų, būtinas turbokompresorių remontas.

Kaip ir kitos automobilių dalys, turbokompresoriai dažniausiai genda dėl kelių būdingesnių priežasčių. UAB „Šalvis“ duomenimis, daugiausia gedimų pasitaiko dėl:

  • korpuso įtrūkimo jam susidėvėjus ar atsiradus svetimkūniui. Dėl to gali būti didesnės alyvos sąnaudos, gali atsirasti alyvos nuotėkio pėdsakų. Šią problemą galima išgirsti – jei korpusas įtrūkęs,
  • paprastai įjungus variklį pasigirsta duslus garsas.
  • Pažeistos šaltos pusės sparnuotės. Įjungus variklį, taip pat gali pasigirsti duslus garsas.
  • Slydimo guolių susidėvėjimo.
  • Ašelės sudilimo.
  • Netinkamų tepalų arba ne laiku juos keičiant. Jie gali užteršti nubėgimo vamzdelį.
  • Pažeisto ašelės metalo blogai aušinant. Gali padidėti kuro sąnaudos ir pačių dujų nuodingumas. Tuomet būtinas turbokompresorių remontas.
  • Ne laiku keičiamų filtrų.

Šie gedimai gali atsirasti netinkamai naudojant turbiną, dėl paties vairuotojo kaltės. Jei turbinai neleidžiama tinkamai sustoti (iš karto užgesinamas variklis), ji gali greičiau susidėvėti ir tai gali paveikti jos dalis. Vairuotojui staigiai stabdant taip pat galima turbokompresorių sugadinti, mat jis nespėja sustoti po akseleravimo. Kad turbokompresorius veiktų patikimai, labai svarbi ir tinkama variklio priežiūra: turi būti reguliariai keičiama alyva, filtrai (alyvos ir oro). Turbina gali sugesti ir dėl patekusių svetimkūnių – jie gali apgadinti turbinos korpusą, ašeles, sparnuotę.

Jei pastebėjote, kad automobilio galingumas mažėja, paspaudus akseleratoriaus pedalą turbina įsijungia po ilgokos pauzės, gali būti, kad Jums reikalingas turbokompresorių remontas. Nuvykus į autoservisą, pirmiausia bus atlikta turbinos diagnostika: specialistai patikrins, ar jūsų turbina sugedo. Kartu bus patikrintas ir variklis, mat dėl sugedusio ar prastai veikiančio variklio gali sugesti ir turbina. Tada – sugedusios dalys pakeistos, o visa turbina išplauta. Į turbiną sudėtos naujos dalys, o turbokompresorius vėl įstatytas į transporto priemonę. Prieš išvykstant iš autoserviso, visada visos dalys dar kartą patikrinamos – užtikrinama, kad remontas buvo atliktas tinkamai.

Grąžinant pataisytą transporto priemonę, Jums bus papasakota, kokių priemonių galite imtis, kad išvengtumėte turbokompresoriaus gedimų ateityje. UAB „Šalvis“ specialistai patikrins jūsų transporto priemonę ir nuspręs, ar jums reikalingas turbokompresorių remontas. Dėl nedidelių detalių ir didelių turbinos apsukų pataisyti turbiną gali tik profesionalai, todėl nebandykite to daryti patys.

Jeigu turite klausimų apie turbinų gedimus, reikia taisyti jūsų turbokompresorių, galite kreiptis į UAB „Šalvis“ turbinų priežiūros vadovą Žymantą numeriu + 370 688 86 898.