Turbinų gedimai ir jų priežastys

Atgal
Pro turbinas teka aukštos temperatūros išmetamosios dujos, todėl būtina užtikrinti, jog karštis nenugalėtų šio agregato metalo.
 
Dėl seno ar netinkamo tepalo turbinos velenėlis gali perkaisti ir sugesti. Dėl nešvarumų, patekusių į turbiną kartu su tepalu, sudyla ašelė, atsiranda disbalansas, pradeda pratekėti alyva ir tepimo sistemoje krenta slėgis.
 
Turbokompresoriai išeina iš rikiuotės taip pat ir dėl mechaninių pažeidimų. Kadangi turbokompresoriaus sparnuotės sukasi labai dideliais sūkiais (dažnai virš 100 tūkst. apsisukimų per minutę), todėl kiekvienas svetimkūnis turbinos viduje padaro labai daug žalos. To pavyzdžiu gali tapti pažeistas oro filtras, kuris praleidžia mechanines oro priemaišas (smėlio dulkes, mažus akmenukus). Turbiną taip pat gali sugadinti oro tiekimo sistemoje aplaidesnių meistrų palikti varžtai ar veržlės -jie varikliui dirbant atskrieja į turbinos šaltos dalies sparnuotę ir ją pažeidžia. Šiuo atveju sparnuotės nuolaužos gali patekti ir į patį variklį, jį sugadinti.
 
Karštos dalies sparnuotę dažniausiai sugadina iš paties variklio atskriejusios metalinės nuolaužos – tai gali būti vožtuvų, lizdų ar žiedų nuotrupos.
 
Dyzelinių variklių turbinoms kenkia ir prastos kokybės kuras. Dyzeline esančios kenksmingos sudegusios atskrieja ir prilimpa prie turbinos sienelių. Susidariusios apnašos strigdo sparnuotę, kintamą geometriją, dėl padidėjusios temperatūros gali lūžti turbinos ašis.
 

Turbinos gedimo požymiai
  • Iš duslintuvo besiveržiantys juodi arba balti/melsvi dūmai;
  • Padidėjęs variklio tepalo sunaudojimas;
  • Neįprasti garsai iš turbinos;
  • Tepalo prasisunkimas į turbinos išorę arba į oro tiekimo sistemą;
  • Sumažėjusio variklio galia, arba normali galia yra tik tam tikrame siaurame variklio sūkių diapazone;
  • Padidėjusios kuro sąnaudos.

Suremontavus turbiną būtinai reikia surasti ir pašalinti priežastis, dėl kurių ji sugedo.  Kad nepasikartotų vėl tie patys gedimai – po remonto būtina pakeisti tepalus, oro bei tepalo filtrus, pamatuoti tepalo slėgį, patikrinti tepimo sistemos ir kitų mazgų būklę.

 

Dažniausiai pasitaikantys turbinų gedimai
  • Trūkęs korpusas;
  • Pažeista šaltos pusės sparnuotė;
  • Pažeista karštos pusės sparnuotė;
  • Sudilę slydimo guoliai;
  • Išdilusi ašelė;
  • Ašelės metalas pažeistas dėl netinkamo tepimo/aušinimo.
Dabar jau ne vienoje transporto priemonėje sumontuotos turbinos, kurios suteikia automobiliui daugiau galios. Tačiau, kad jos veiktų sklandžiai, svarbu tinkamai jomis pasirūpinti. Atsiradus tam tikrų gedimų, būtinas turbokompresorių remontas.
 
Kaip ir kitos automobilių dalys, turbokompresoriai dažniausiai genda dėl kelių būdingesnių priežasčių. UAB „Šalvis“ duomenimis, daugiausia gedimų pasitaiko dėl:
  • Korpuso įtrūkimo jam susidėvėjus ar atsiradus svetimkūniui. Dėl to gali būti didesnės alyvos sąnaudos, gali atsirasti alyvos nuotėkio pėdsakų. Šią problemą galima išgirsti – jei korpusas įtrūkęs, paprastai įjungus variklį pasigirsta duslus garsas;
  • Pažeistos šaltos pusės sparnuotės. Įjungus variklį, taip pat gali pasigirsti duslus garsas;
  • Slydimo guolių susidėvėjimo;
  • Ašelės sudilimo;
  • Netinkamų tepalų arba ne laiku juos keičiant. Jie gali užteršti nubėgimo vamzdelį;
  • Pažeisto ašelės metalo blogai aušinant. Gali padidėti kuro sąnaudos ir pačių dujų nuodingumas. Tuomet būtinas turbokompresorių remontas;
  • Ne laiku keičiamų filtrų.
Šie gedimai gali atsirasti netinkamai naudojant turbiną, dėl paties vairuotojo kaltės. Jei turbinai neleidžiama tinkamai sustoti (iš karto užgesinamas variklis), ji gali greičiau susidėvėti ir tai gali paveikti jos dalis. Vairuotojui staigiai stabdant taip pat galima turbokompresorių sugadinti, mat jis nespėja sustoti po akseleravimo. Kad turbokompresorius veiktų patikimai, labai svarbi ir tinkama variklio priežiūra: turi būti reguliariai keičiama alyva, filtrai (alyvos ir oro). Turbina gali sugesti ir dėl patekusių svetimkūnių – jie gali apgadinti turbinos korpusą, ašeles, sparnuotę.
 
Jei pastebėjote, kad automobilio galingumas mažėja, paspaudus akseleratoriaus pedalą turbina įsijungia po ilgokos pauzės, gali būti, kad Jums reikalingas turbokompresorių remontas. Nuvykus į autoservisą, pirmiausia bus atlikta turbinos diagnostika: specialistai patikrins, ar jūsų turbina sugedo. Kartu bus patikrintas ir variklis, mat dėl sugedusio ar prastai veikiančio variklio gali sugesti ir turbina. Tada – sugedusios dalys pakeistos, o visa turbina išplauta. Į turbiną sudėtos naujos dalys, o turbokompresorius vėl įstatytas į transporto priemonę. Prieš išvykstant iš autoserviso, visada visos dalys dar kartą patikrinamos – užtikrinama, kad remontas buvo atliktas tinkamai.
 
Grąžinant pataisytą transporto priemonę, Jums bus papasakota, kokių priemonių galite imtis, kad išvengtumėte turbokompresoriaus gedimų ateityje. UAB „Šalvis“ specialistai patikrins jūsų transporto priemonę ir nuspręs, ar jums reikalingas turbokompresorių remontas. Dėl nedidelių detalių ir didelių turbinos apsukų pataisyti turbiną gali tik profesionalai, todėl nebandykite to daryti patys.
 

Neradote informacijos, parašykite mums